Ingrediënten

Genieten en Afslanken - Gerookte vis, quinoa en salade

Gerookte vis, quinoa en salade

  • 250 gram gerookte visfilet (bv zalm, kabeljauw, makreel, haring of forel);
  • 100 gram quinoa;
  • 100 gram rucola;
  • 125 gram mozzarella;
  • 12 cherrytomaten;
  • 1 citroen;
  • pijnboompitten;
  • oude kaassnippers;
  • olijfolie;
  • balsamicodressing;

Bereidingswijze

Neem een kookpan, doe hierin de quinoa samen met water (1 deel quinoa op 2 delen water). Breng het water op de kook en zet vervolgens het vuur zo laag dat het water net blijft koken. Af en toe moet je de quinoa even doorroeren.

Tussendoor kun je 2 grote borden pakken en bedekken met een beetje rucola. Neem dan de mozzarella en snijd deze in 6 à 8 plakken en verdeel deze samen met de cherrytomaten over de borden.

Leg de gerookte visfilet in het midden van het bord. Pak de citroen en snij daar 2 schijven vanaf, leg iedere schijf op de visfilet.

Strooi wat pijnboompitten en oude kaassnippers over de rucola en besprenkel dit met een enkele druppels olijfolie en balsamicodressing. Neem een kommetje en vul deze met quinoa, serveer dit naast het bord.

Heb je het recept geprobeerd en was het lekker? Deel dan dit recept zodat anderen net zoals jou hiervan kunnen genieten! Dit kan door middel van onderstaande social media knoppen ;).

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Mis onze gezonde tips en recepten niet langer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd up-to-date!

Vul hieronder je naam en e-mailadres in,