Het ananas dieet

Vind je ananas lekker en wil je op een makkelijke manier gewicht verliezen? Ga dan voor het ananasdieet!

Het ananasdieet is een fris en fruitig dieet, het kan ervoor zorgen dat je 4 tot 5 kilo kan gaan afvallen. Wil je ook weten hoe, lees dan snel verder!

Hoe werkt het ananasdieet?

Het ananasdieet duurt maar 4 dagen, hierbij moet je iedere dag hetzelfde ontbijt en lunch nemen. Het diner verschilt wel iedere keer maar bevat wel altijd ananas. Gedurende het ananasdieet moet je per dag meer dan 2 liter water drinken. Dit kan zowel koffie, thee als kraanwater zijn. Tevens mag je na 8 uur ’s avonds en 8 uur ’s ochtends, dus de gehele nacht, niets eten.

Voedingsschema voor het ananasdieet.

Gedurende het ananasdieet moet je iedere dag hetzelfde ontbijt en lunch nemen.

Ontbijt:
Een volkoren boterham met magere smeerkaas of mager vlees, zoals kipfilet of rosbief. Drink hierbij een glas vruchtensap.

Tussen het ontbijt en de lunch door mag je niks anders nemen dan water, koffie of thee.


Lunch:
Twee sneetjes volkorenbrood belegd met magere smeerkaas of magere vleeswaren. Je kunt er ook voor kiezen om magere kwark te nemen met daaraan toegevoegd twee eetlepels vers fruit, zoals aardbei of banaan. Drink hierbij een grote mok met thee.


Avondeten:
Dag 1: Ananastosti
Twee sneetjes volkorenbrood met een plakje 20+ of 30+ kaas erop. Doe hierbij een plakje kipfilet/ham en als laatste leg je er een ananasschijf bij. Maak hiervan een tosti en drink hierbij een glas water of thee.

Dag 2: Ananassalade
Maak een salade van ijsbergsla, hierbij kun je een dressing toevoegen gebaseerd op azijn, olie, zout, peper, kerrie en kipbouillon. Hieraan kun je een in stukjes gesneden halve ananas toevoegen en eventueel ook wat mandarijnenpartjes. Hierbij is het toegestaan om een hard broodje te eten, bijvoorbeeld een meergranenbroodje of een volkoren broodje.

Dag 3: Ananasrisotto
Maak een risotto van twee kopjes risottorijst, voeg hier melk aan toe. Laat de rijst koken en laat het langzaam de vocht opnemen. Voeg hieraan kaneel en suiker toe. Als laatste moet je er een halve in stukjes gesneden ananas toevoegen. Laat het nu 15 minuten garen tot het klaar is.

Dag 4: Zuurkool met ananas
Maak een zuurkoolschotel klaar, gebruik hierbij aardappelen en zuurkool. Gebruik genoeg ananas om de zuurkool smaak te onderdrukken, voeg ook wat rozijnen toe. Van zuurkool kan je vrij veel eten, het bevat weinig calorieën en het breekt vetten sneller af.

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Mis onze gezonde tips en recepten niet langer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd up-to-date!

Vul hieronder je naam en e-mailadres in,