Oefeningen voor thuis zonder apparatuur

Zou het niet geweldig zijn om thuis af te vallen zonder enige apparatuur te gebruiken? Hiervoor zijn er verschillende oefeningen, we zullen er enkele met jullie doornemen. Om de oefeningen gezellig te houden is het een idee om tijdens de oefeningen muziek af te spelen of zelfs televisie erbij te kijken.

Nu heb je geen redenen om je oefeningen niet uit te voeren!



Wandelen
Wanneer het mooi weer is, is het een mooi moment om er gebruik van te maken. Je kunt ervoor kiezen om enkel rondjes te gaan lopen in je tuin. Heb je geen tuin kies er dan voor om alle ramen en deuren open te zetten voor een frisse wind en loop een paar keer je eigen trappen op en af. Heb je ook geen trappen, ga dan even de deur uit en maak enkele rondjes om het huis.


Jumping Jacks
De Jumping Jacks kun je gebruiken als warming up of gewoon als uitgebreide oefening. Het is een oefening die iedereen als kind wel een keer gedaan heeft. De Jumping Jacks zorgen ervoor dat je een goede conditie krijgt, tevens val je er ook vanaf.

Jumping Jacks

Jumping Jacks



Opdrukken
Opdrukken zijn voor de meeste mensen niet de leukste oefeningen om uit te voeren. Hier kun je zelf verandering in brengen door ze gemakkelijk te maken. Je kunt ervoor kiezen om op te drukken op je knieën in plaats van gestrekt. Je kunt er ook voor kiezen om de oefening staand uit te voeren, hierbij bouw je kracht in je armen en borst op.


Leg lifts
Met de Leg Lifts kun je sterkere benen krijgen. Je kunt de oefening vergemakkelijken door je benen een beetje te buigen. Wanneer je je benen tot net boven de grond tegen houdt train je ook nog eens je onderste buikspieren.

TIP: Om je onderrug te ondersteunen kun je je handen tussen je onderrug en de vloer plaatsen.

Leg lifts

Leg lifts



Crunches
Crunches zijn de beste oefening om een platte buik te krijgen, door de crunches train je je buikspieren.
De beste manier om crunches uit te voeren is door plat op je rug te gaan liggen met je knieën gebogen en je armen gekruist over je borst. Beweeg dan je hoofd rustig naar je benen toe. Dit doe je door je schouders van de grond te liften.

TIP Belangrijk is dat je de focus houdt op het aanspannen van je buikspieren.

Genieten en Afslanken - Crunches

Crunches



Squats
Squats zijn een goede oefening voor strakkere benen en mooie billen. Vind je het te zwaar om de oefening staand uit te voeren dan kun je het ook proberen met een stoel. Probeer iedere dag meer herhalingen en breid het aantal het iedere week uit.

Genieten en Afslanken - Squats

Squats

Genieten en Afslanken - Squats met stoel.

Squats met stoel.


Lichte gewichten tillen
Hiervoor hoef je niet per se naar de sportschool. In huis heb je genoeg producten die je zou gaan kunnen gebruiken om je biceps te trainen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld pakken wasmiddel, zakken aardappels, etc..



Dansen
Dansen is een hele goede oefening om je gehele lichaam mee te trainen. Kies er dan voor om muziek te kiezen waarbij je jezelf goed voelt.

Om gewicht te verliezen met het dansen dien je 4 à 5 dagen per week een danssessie te houden van 20 minuten. Hierbij moet je beginnen met een warming up van 5 minuten en afsluiten met een cooling down van 5 minuten, hierdoor zal je een danssessie hebben van in totaal 30 minuten.

TIP Gebruik een stopwatch op je telefoon, hierdoor heb je zelf niet in de gaten hoelang je nog moet dansen en gaat de tijd een stuk sneller

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Mis onze gezonde tips en recepten niet langer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd up-to-date!

Vul hieronder je naam en e-mailadres in,