Voeding tegen huidveroudering

Voeding tegen huidveroudering.

Vanaf je vijfentwintigste leeftijd begint het biologische proces van huidveroudering. Dit kun je zelf vertragen door de juiste voeding en huidverzorging toe te passen.

Bepaalde voedingsmiddelen bevatten specifieke antioxidanten die als een soort schild voor je huid fungeren. Nu wil je zeker weten welke dat precies zijn?

Aardbei
Aardbeien zijn een heerlijke snack en ook heel gezond voor je huid. Ze bevatten vitamine C en helpen rimpels te verminderen. Je kunt hier geen genoeg van krijgen.

Tomaat
Tomaten zijn rijk aan zowel het antioxidant lycopeen als vitamine C, die goed werken tegen UV-straling. Ook zijn ze rijk aan water en bevatten ze geen suiker, wat nog eens voor een extra dosis hydratatie zorgt voor je huid.

Bladgroentes
Alle bladgroentes met een groene kleur hebben vitamine A in zich. Vitamine A helpt de huid soepel te houden en werkt goed tegen uitdroging en acne.

Paprika
Rode paprika’s bevatten een flinke dosis vitamine C. Ideaal voor een picknick of een gezonde snack. Rauw houden ze alle belangrijke stoffen in zich, maar ook gegrild of geroosterd doen paprika’s hun werk.

Bessen en bramen
Zwarte bessen en bramen bevatten flink wat antioxidanten, zij zorgen voor vermindering van schade aan de bloedvaten en voor een betere huidkwaliteit.

Heb je wat gehad aan onze tips? Deel de tips zodat anderen net zoals jij hiervan kunnen afvallen! Dit kan door middel van onderstaande social media knoppen ;).

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Mis onze gezonde tips en recepten niet langer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd up-to-date!

Vul hieronder je naam en e-mailadres in,